Traditioner

Det har ligget os stærkt på sinde at skabe nogle gode traditioner fra starten, fordi vi mener, at
en skoles traditioner i høj grad er med til at skabe en nødvendig ånd og
sammenhængskraft. Derfor har vi nogle tilbagevendende begivenheder hvert år:

• Skolens fødselsdag - ligger den første fredag i september, og den fejres bl.a. med fællessang i skolegården.

• Skolernes motionsløb - fredag inden efterårsferien deltager vi sammen med de øvrige skoler på Vesterbro i det årlige motionsløb i Søndermarken.

• Luciafest - holder vi på Luciadagen midt i december, hvor skolen og Gasværkstedet omdannes til forskellige værksteder for børn og forældre. Der er Luciaoptog, café,nissebal og meget mere.

• Musical - laver vi hvert år i indskolingen. Børnene inddeles i grupper på tværs af klasserne og laver hver deres del af forestillingen, som til sidst samles til én stor. Vi inviterer de nærmeste børnehaver til at se vores flotte musical til generalprøven, og børnenes forældre kommer til premieren.

• Rollespilsuge over et historisk tema i indskolingen. Forløbet afsluttes med en rollespilsdag i Valbyparken.