Understøttende undervisning

Principper for understøttende undervisning på Gasværksvejens Skole

Den understøttende undervisning skal understøtte teamets arbejde med konkrete faglige og sociale mål for årgangen, klassen og den enkelte elev, herunder arbejdet med varierede og alsidige undervisningsformer.

Den understøttende undervisning kan planlægges både som en del af den faglige undervisning og som selvstændig aktivitet.

Den understøttende undervisning kan varetages både af lærere og pædagoger samt andre faggrupper med relevante kvalifikationer.

Den samlede resurse til understøttende undervisning består af

1. de timer som timefordelingsplanen udløser til den enkelte årgang

2. de timer som udlægges fra resursecenteret til den enkelte årgang

Mindst halvdelen af den resurse der udløses af timefordelingsplanen varetages af pædagogiske medarbejdere fra de institutioner der er tilknyttet skolen. For 0. – 6.årgang indgår den understøttende undervisning i teamets samlede resurse og det enkelte team vurderer selv hvordan resursen anvendes bedst muligt.

For udskolingen gælder det særlige forhold at den understøttende undervisning indgår i den samlede resurse til holddannelse i basisperioderne, primærtid, spisning og morgensamling.