Indskoling

I indskolingen er den aldershomogene klasse den trygge base hvor børnene udvikler sig og udfordres sammen. Lærerne arbejder i årgangsteam, som følger børnene fra 1.-3.klasse, og vi har et tæt og forpligtende samarbejde med vores kkfo, Gasværkstedet. Vi arbejder med 100 % fleksibel organisering af undervisningen, som for en stor del er tværfaglig. Det velkendte skoleskema er afskaffet og lærerne tilrettelægger sammen undervisningen efter mål og indhold. Der arbejdes med holddeling på årgangen inden for rammerne af folkeskoleloven, og børnene møder hinanden på tværs af årgange i kortere afgrænsede projekter eller emner som læseløftet og musical.

Indskolingen er udeskole. Det betyder at vi udvider læringsrummet og tager undervisningen ud af skolens bygninger - vi vil gerne at børnene skal forlade skolen med erfaret viden om at vigtig læring ikke kun foregår på en stol bag et bord. Læring foregår overalt, hele tiden og hele livet. Vi rykker undervisningen ud af klasseværelset – ud i lokalområdet, i naturen, i kulturen.