Forældrebetaling

Principper om forældrebetaling

Al undervisning er gratis, og alle former for brugerbetaling, direkte forældre- og elevbetaling afvises. Hvis der arrangeres en ekskursion eller lejrskole, er det en forudsætning, at der ikke opkræves penge. Undtagelse fra ovenstående princip gælder:

• ved hytteture/kolonier/ekskursioner/lejrskoler, hvor forældre frivilligt og anonymt kan afholde udgiften til elevens forplejning (jf. UVM’s vejledning om forældrebetaling)

• på hytteture/kolonier/ekskursioner/lejrskoler kan eleverne medbringe lommepenge. Beløbet aftales i forældregruppen.

Klassekasser

Hvis der er enighed blandt klassens forældre om at etablere en klassekasse gælder følgende:

• Formålet med klassekassen er at ”forsøde” tilværelsen for klassen/primærgruppen  Klassekassen kan etableres ved indbetalinger og ved indsamlinger eller overskud i forbindelse med forældre- og klassearrangementer.

• Det indbetalte beløb pr år må højst være 100 kroner pr elev

• Indbetaling er frivillig og anonymitet et krav

• Klassekassen kan bruges til fællesindkøb af frugt, is, kage og lign. Fortæring i klassen/primærgruppen, på dagsekskursioner og hytteture.

• Klassekassen kan ikke bruges til undervisningsmidler eller opsparringskonto med henblik på lejrskoleophold.