Principper om forældrebetaling
Al undervisning er gratis, og alle former for brugerbetaling, direkte forældre- og elevbetaling afvises. Hvis der arrangeres en ekskursion eller lejrskole, er det en forudsætning, at der ikke opkræves penge. Undtagelse fra ovenstående princip gælder:
-
ved hytteture/kolonier/ekskursioner/lejrskoler, hvor forældre frivilligt og anonymt kan afholde udgiften til elevens forplejning (jf. UVM’s vejledning om forældrebetaling)
-
på hytteture/kolonier/ekskursioner/lejrskoler kan eleverne medbringe lommepenge. Beløbet aftales i forældregruppen.
Klassekasser
Hvis der er enighed blandt klassens forældre om at etablere en klassekasse gælder følgende:
-
Formålet med klassekassen er at ”forsøde” tilværelsen for klassen/primærgruppen Klassekassen kan etableres ved indbetalinger og ved indsamlinger eller overskud i forbindelse med forældre- og klassearrangementer.
-
Det indbetalte beløb pr år må højst være 100 kroner pr elev
-
Indbetaling er frivillig og anonymitet et krav
-
Klassekassen kan bruges til fællesindkøb af frugt, is, kage og lign. Fortæring i klassen/primærgruppen, på dagsekskursioner og hytteture.
-
Klassekassen kan ikke bruges til undervisningsmidler eller opsparringskonto med henblik på lejrskoleophold.