Hvad skal skolen hedde?

Har I lagt mærke til byggeriet ved Ingerslevsgade og Skelbækgade i Kødbyen? Her er vores ny skolebygning på vej. Bygningen skal huse vores skole og et ekstra spor fra januar 2025, hvor vi forventer at flytte ind.

Den store idrætshal, som hører til byggeriet og flere af bygningens andre lokaler skal bruges af lokalområdets aftenskoler og foreninger, når skoledagen er omme.

Skolen kommer ikke længere til at ligge på Gasværksvej, så et nyt navn må der til. Men hvad skal skolen hedde?

Alle klasser på skolen samt skolens elevråd er allerede i fuld gang med at komme med ideer til, hvad skolen skal hedde, men vi vil gerne invitere alle med i denne proces, da det ikke kun en er ny skolebygning til vores elever og personale, men til hele Vesterbro og København.

Skolebestyrelsen på Gasværksvejens Skole vælger navnet, som skal godkendes af Vejnavnenævnet og direktionen i børneungdomsforvaltningen. Skolebestyrelsen har dog brug for så mange forslag som muligt til at udvælge det helt rigtige navn.

Den 20. februar er der deadline for indsendelse af forslag, så skynd dig at sende din bedste idé til et navn afsted.

Du sender dit forslag afsted til mailadressen: hvadskalskolenhedde@kk.dk

Vi glæder os til at få en masse gode forslag og til at kunne afsløre det endelige navn, når det er fundet.

I kan læse mere om byggeriet og skolens pædagogiske grundlag under menupunktet ”Nyt skolebyggeri i Kødbyen”.